Pages

Tuesday 15 January 2013

~As a freshie at UniKL UBS~

Miggu Pertama..
Ubizziann....!! Fantastic..!! Ubizziann....!! Fantastic..!! 
Alhamdulillah.. Tamat lah sudah Miggu Silaturrahim (MSR) a.k.a Orientasi aku di Universiti Kuala Lumpur, Business School.. Bersama rakan2 seperjuangan dalam kos BBA (Hons) In Islamic Finance.. Korang sangat2 best & sporting habis termasuklah OC semua & rakan2.. Paling suka time sukan.. Yahoo!! Rumah Biru memang terbaek... Sapakah dari rumah biru itu.. Mstila aku.. haha.. Korang memang sangat2 bersemangat sokong antara 1 sama lain.. Yes! It's the Best Moment!!




Miggu Ke-2..
Mula2 agak stress!! sebab apa? sebab kredit aku tak transfer2 lagi.. Then, amek keputusan pegi jumpa Doc Lan.. Tanya berkenaan dengan kredit transfer.. Aku terpaksa isi borang transfer kredit lagi sekali, then amek pengesahan dri Doc Lan & hantar semula ke admin.. Alhamdulillah, sehari selepas itu kredit transfer aku berjaya diluluskan.. Thanks to kakak admin sbb berusaha key in data secepat yang mungkin.. Kecian kat kakak tu sbb pekerja yang sorang lagi demam.. Tapi, yang peliknya.. Ada subject yang aku tak transfer admin transferkn.. yang aku transferkn admin tak transferkn.. Faham tak.. But it's ok, Doc Lan cakap minggu depan bole settle kan lagi bab transfer kredit.. 

Selesainya kredit transfer, aku perlu buat ADD & DROP subject pulak.. Eyup, 1st time buat.. Dulu masa wat HND xd add drop subject.. Sbb smuanya dah ditetapkan, cuma perlu register untuk kelas je.. Lain tempat, lain cite dye btol x? hee~ Kat sini smuanya pakai system.. Even jadual kelas pun kne check on9 tau.. Jgn main2.. haha.. & yang paling aku faham skarang.. 1st come 1st serve.. Sbb apa? Sbb siapa cepat registered subject tu dpt la registered subject tu.. Kalau dah full, cite dye mmg xbole la nak registered subject tu utk sem ni.. So, kena registered subject lain dulu.. Baru aku faham.. huhu.. Lepas ni aku kne cepat2 registered subject yang aku nak amek untuk sem akan datang.. 

Gud Luck!! With the new environment.. New place.. New friend.. New system.. Everything is new...!! Lepas ni kena la pandai2 berdikari sendiri..  Da besar kn.. hee~


4 comments:

  1. salam, transfer kredit dari KPM kan ? berapa tahun degree ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam. eyup dari KPM. 2 tahun setengah saje berdasarkan credit transfer Jan 2013.

      Delete

Copyright@Segala yang Tercatat di Blog ini adalah Hak Milik Semuanyadcni.blogspot